ΕΥ ΖΗΝ Γ΄ Δ’ ΤΑΞΗ

Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων

Θεματική ΕνότηταΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝΥποθεματικήΥΓΕΙΑ
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙΟΙ ΕΚΠΑΕΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΩΝ   Γ’ και Δ’ ΤΑΞΕΩΝ
ΒΑΘΜΙΔΑ/ΤΑΞΕΙΣ (που προτείνονται)ΔΗΜΟΤΙΚΟ Γ’ – Δ΄
ΤίτλοςΔΙΑΤΡΟΦΗ
    Συνδέσεις – αναφορές στο ωρολόγιο πρόγραμμα (ελληνόγλωσσο –τουρκόγλωσσο) Γλώσσα Γ’ «Του κόσμου το ψωμί» «Υγεία και περιβάλλον » Γλώσσα Δ’ «Ρώτα το νερό τι τρέχει» Μελέτη Γ’ «Τι χρειαζόμαστε για να ζήσουμε» «Παραγωγή- κατανάλωση » ΓΛΩΣΣΑ Τουρκικά Γ’<<Υποχρεώσεις>><< Ωφέλημα Ζώα>> <<Τα Δόντια του Αλιτζάν>> <<Το Γάλα>>    
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίουΔημιουργικότητα, Επικοινωνία, Κριτική σκέψη, Συνεργασία, Υπευθυνότητα, Κατασκευές, Παιχνίδια
Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματαΕργαστήριοΔραστηριότητες – (ενδεικτικές)
Ανάπτυξη αυτοπειθαρχίας, ομαδικού/συνεργατικού πνεύματος. Αλληλοβοήθεια – Επικοινωνία            Παρουσίαση Θέματος Έλλειψη: 1Συζήτηση για το σκοπό και τους κανόνες του Εργαστηρίου. Προβολή βίντεο με ιστορική αναδρομή από την εποχή του ανθρώπου τροφοσυλλέκτη έως την εποχή μας.
Κατανόηση προέλευσης τροφών-σύνδεσή τους με τις κλιματολογικές συνθήκες  και τη γεωμορφολογία του εδάφους. Γνωριμία με την μεσογειακή διατροφήΠροέλευση Τροφών Έλλειψη: 2Παρουσίαση της ελιάς, του σταφυλιού, του μελιού και παραγώγων τους.  Αναφορά στα εποχιακά φρούτα και  τη μεσογειακή διατροφή. Αξιολόγηση
Κατάταξη τροφίμων σε ομάδες. Διάκριση τροφών με βάση τα θρεπτικά τους συστατικά. Ανάπτυξη Προφορικού λόγου.Ομάδες Τροφίμων – Διατροφική Πυραμίδα Έλλειψη: 3 Αναφορά στα θρεπτικά συστατικά. Άσκηση εμπέδωσης: Κατασκευή Διατροφικής πυραμίδας Αξιολόγηση
Ευαισθητοποίηση ως προς την αξία του νερού και της κατανάλωσής του στην καθημερινότητά μας.Το νερό Έλλειψη: 4 Συζήτηση για τη σημασία του νερού ως βασικό συστατικό των τροφών και παράγοντας εξέλιξης του ανθρώπινου πολιτισμού. Αξιολόγηση
Αναγνώριση των ανθυγιεινών τροφών με βάση τα θρεπτικά τους συστατικά και τον τρόπο παρασκευής τους. Σύνδεσή τους  με την εμφάνιση προβλημάτων υγείας – στοματική υγιεινήΑνθυγιεινές τροφές Έλλειψη: 5 Ανάγνωση παραμυθιού «Ιππόλυτος ιπποπόταμος» Διαδραστικές ασκήσεις – ερωτηματολόγια Αξιολόγηση    
Ο μαθητής να καθίσταται ικανός να θέτει συμβουλές για την καλή υγεία και να μεταβάλλει  σταδιακά τις διατροφικές του συνήθειες.Αξιολόγηση – αποτίμηση   Έλλειψη: 6 Ερωτηματολόγια Παιχνίδι «Το φιδάκι της υγιεινής διατροφής»  
Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις /Βιβλιογραφία
• Διαδραστικά παιχνίδια (Αίσωπος) http://aesop.iep.edu.gr/node/14205/3620/#question14212 • Άσκηση εμπέδωσης (Φωτόδεντρο): Πότε είναι η καλύτερη εποχή για ένα φρούτο; http://photodentro.edu.gr/lor/r/852 1/5057 • Εκπαιδευτικό βίντεο «παιδική παχυσαρκία.wmv» (youtube) (https://www.youtube.com/watch?v=vca4IEE3lec)  • Παιδικό τραγούδι το «χοντρό μπιζέλι» (μουσικοκινητική άσκηση